موج جدید انصراف از دریافت وام مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، انتظار تغییر رفتار در تقاضای مصرفی از آغاز سال جاری دور از انتظار نبود به خصوص در شش ماهه دوم که رشد افسار گریخته قیمت ها سبب کاهش چشمگیر حجم معاملات ملکی شده بود.

با وجود افزایش سقف وام خرید مسکن به میزان ۱۶۰میلیون تومان هم چنان شاهد عدم وجود قدرت خرید در بازار مسکن می باشیم چرا که این میزان وام کمتر از ۲۰درصد بهای مسکن را پوشش می دهد.

اتفاقاتی از این طیف با شدت کمتر در سال های گذشته سبب شده بود تا دولت به اجرای طرح صندوق پس انداز یکم اقدام کند تا بتواند گام بزرگی برای کمک به خانه اولی ها بردارد.

بدین ترتیب متقاضیان با با سپرده‌گذاری دراین صندوق می‌توانند پس از یکسال به ازای هر زوج ۸۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۶۰ میلیون تومان با نرخ سود ۸ درصد دریافت کنند. نرخ سود پایین این نوع تسهیلات و مبلغ قابل توجه آن باعث شد تا در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی این صندوق استقبال زیادی از این سازوکار برای خانه دار شدن شود.

اما گرانی های غیر منطقی کنونی سبب گشته است که حتی با افزایش مبلغ تسهیلات پرداختی جمع کثیری از سپرده گذاران در این صندوق انصراف خود را به بانک عامل اعلام بدارند چرا که   طبق تازه‌ترین آمار اعلامی بانک مرکزی در دی ماه سال جاری متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان رسیده است که براین اساس برای خرید یک واحد ۷۵ متری باید ۷۳۵ میلیون تومان پرداخت کرد که، وام خرید مسکن تنها ۱۶۰ میلیون تومان، که چیزی کمتراز ۲۲ درصد بهای اعلامی را پوشش می دهد و خریداران باید ۷۸ درصد مابقی را از آورده خود تأمین کنند. که این قیمت برای واحد های نوساز به مراتب بالاتر می باشد.

 با نگاهی به روند منابع این صندوق در کنار ۳۴ هزار سپرده‌گذاری که در ۱۰ ماهه امسال از دریافت این تسهیلات انصراف داده‌اند حاکی از تأثیر منفی رشد بیش از حد قیمت‌ها در بازار مسکن است.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: